Nieuw-West III

nieuwe CD van Jan-Paul van Spaendonck

Op zondag 31 oktober 2021 presenteerde Stichting de Driehoek twee jaargangen van het literaire jaarboek Tussen Andreasplein en Zwarte Pad voor een enthousiast gezelschap van auteurs en belangstellenden in de theaterzaal van Broedplaats de Vlugt. Bovendien werd de nieuwe CD ten doop gehouden.

In april 2019, bij de presentatie van de vierde jaargang, stelde schrijver Thomas van Aalten voor om samen met andere auteurs een liedtekst te schrijven. Zelf gaf hij het goede voorbeeld, en Peter Boonstra, Patrick van den Hanenberg, Huug Samuël en Thom Roep volgden hem. Daaraan toegevoegd eerdere teksten van Robert Eksteen, Onno-Sven Tromp en Hans Verhagen, en enkele nieuwe teksten van Jan-Paul van Spaendonck. Alles op muziek gezet door Jan-Paul. Samen met zijn zoon Martijn, en met ondersteuning van een reeks familieleden en vrienden in noeste studio-arbeid tot een schitterende CD gemaakt. En omdat de boekpresentatie de aanleiding hiervoor was, luistert deze CD ook naar de titel Tussen Andreasplein en Zwarte Pad. Samen met de folkopera Nieuw-West 50 jaar (2002) en Het Monster van de Sloterplas (2006) vormt deze CD een drieluik met liederen uit en over Nieuw-West.

Jan-Paul en Martijn brachten enkele nummers ten gehore. Hieronder een opname van een lied op tekst van Thom Roep: Huizingalaan.

De CD is in onze webshop te koop voor € 12,90.