Niet alleen brengen we Nederlandse groepen naar New York, soms ook hebben we mogelijkheden om New Yorkers naar Nederland te halen.

• In 2016 ontvingen we een delegatie van het Center for NUleadership on Urban Solutions. Daarvoor organiseerden we bezoeken bij een reeks van maatschappelijke instellingen, gemeentelijke diensten,  penitentiaire inrichtingen, het Ministerie van justitie. In samenwerking met de Hogeschool Leiden was er een goedbezocht symposium.
  • In 2009 kwam Deputy Mayor Linda Gibbs voor de tweede keer naar Nederland in het kader van een reeks van bezoeken, een discussiebijeenkomst in het stadhuis van Amsterdam met wethouder Lodewijk Asscher en een symposium dat Stichting de Driehoek samen met de William Schrikker Stichting, Spirit Jeugdzorg en Avans Hogeschool organiseerde. Mevrouw Gibbs werd vergezeld door diverse prominente deskundigen op het gebied van jeugdreclassering en preventie. Naast de organiserende partijen droeg ook de Ambassade van de USA bij in de kosten. Van het bezoek is een digitale publicatie gemaakt

Deputy Mayor Linda Gibbs en wethouder Lodewijk Asscher

<br>
    Amsterdam, New Amsterdam, learning from each other - John Flateau en Fred Martin

Amsterdam - New Amsterdam:

Learning from each other

Prof. dr John Flateau & Fred Martin

In trans-Atlantische uitwisselingen bracht Stichting de Driehoek vele Nederlandse professionals naar New York. In 2007 kwam één van onze gastheren de Nederlandse kant van het verhaal bestuderen. Dit boek is een uitgebreide versie van de lezing die dr Flateau bij die gelegenheid hield over de kansen en bedreigingen van de multi-etnische samenleving in beide steden.

Engels en Nederlands
    ISBN 978-90-810416-7-6